SV Dalfsen gaat voor derde kampioenschap op rij

Na de kampioenschappen in de vierde klasse (2017) en de derde klasse (2018), kan SV Dalfsen komend weekend ook de titel grijpen in de tweede klasse. Bij een overwinning in de thuiswedstrijd tegen SC Erica gaat de schaal wederom de lucht in.

Als debutant in de tweede klasse kent SV Dalfsen een ongekend seizoen. De ploeg veroverde de eerste periodetitel en lijkt – na een klein dipje in de winter – niet meer af te stoppen. De laatste acht wedstrijden leverden een overwinning op en sinds 3 februari werd al niet meer verloren.

Afgelopen zondag was het kampioenschap al dichtbij. Op bezoek bij FC Assen was SV Dalfsen al snel zeker van de drie punten, terwijl concurrent Lemelerveld afkoerste op een nederlaag bij Dedemsvaart. Doordat die wedstrijd in de extra tijd alsnog een overwinning opleverde voor Lemelerveld, is de titelstrijd nog niet beslist.

Komende zondag kan Dalfsen het helemaal zelf afmaken. Bij een overwinning, thuis tegen SC Erica, zal het feest losbarsten op Sportpark Gerner. Wij nodigen alle leden, supporters en andere belangstellenden van harte uit om de wedstrijd mee te beleven. De aftrap is om 14.00 uur.

Stand bovenin 2L:
1. Dalfsen 24 – 59 (+32)
2. Lemelerveld 24 – 55 (+56)
3. Rolder Boys 24 – 44 (+17)

Programma:
19-05: Dalfsen – SC Erica