SV Dalfsen gaat op bezoek bij GRC Groningen

Komend weekend reist SV Dalfsen wederom af naar het hoge noorden om in Groningen te spelen tegen GRC. De club uit Groningen heeft een koninklijke status en bestaat maar liefst 117 jaar!

GRC is overigens een fusieclub ontstaan uit de verenigingen ‘Groninger Voetbal Vereniging (GVV) en Royal, nu dus de GVV-Royal-Combinatie. Het sportcomplex van GRC heet Corpus Den Hoorn, wordt mede gebruikt door FC Groningen en is vlak langs de A7 gesitueerd.

SV Dalfsen boekte vorige week een tegenvallend resultaat tegen SC Stadspark. Ondanks een overwicht op het veld werd met 1-2 verloren en werd de aansluiting met de subtop gemist. GRC wist wel te winnen van VKW en staat op een keurige vijfde plek. Voor beide ploegen staat er dus wat op het spel en alleen daarom al belooft het een spannende wedstrijd te worden. De weersvooruitzichten zijn overigens niet al te best, maar de Groningers beschikken over kunstgras zodat er normaliter altijd gevoetbald kan worden.