SV Dalfsen E1 en C1 naar NK Beach Soccer 2016

Op zaterdag 14 mei namen SV Dalfsen E1, D1 en C1 deel aan het eerste ‘Veldvoetbal & Beach Soccer Jeugd toernooi’ bij HTC in Zwolle. De teams speelden eerst een aantal veldvoetbalwedstrijden op (kunst)gras tegen teams van HTC, HIK uit het Deense Harlev en andere Zwolse verenigingen. De behaalde resultaten van de veldvoetbalwedstrijden bepaalden de indeling voor de finale wedstrijden voor de beach soccer wedstrijden op het beachveld.

Voor E1 eindigen veldvoetbalwedstrijden in een prima 2e plaats in de poule. Bij het beachsoccer speelde het team nog beter en winnen ze de eerste beachsoccer wedstrijd met 10-0 waarna de finale gespeeld moet worden tegen HIK U12. De spannende finale werd door E1 gewonnen met 2-0 en kon het team de beker mee naar Dalfsen nemen.

D1 werd door de uitslagen in de veldvoetbal-wedstrijden, met één gewonnen wedstrijd en twee verloren wedstrijd, ingedeeld bij de B-poule voor de beach soccer wedstrijden. De beide beach soccer wedstrijden werden door het team gewonnen.

Na matig gespeelde veldvoetbalwedstrijden won C1 de eerste beachsoccer wedstrijd van het Deense HIK met 4-0. Daarna moest het in de finale opnemen tegen BeQuick C2. Na een zinderende finale die eindigde in 1-1 moesten penalty’s de winnaar uitwijzen. In de penaltyserie trok SV Dalfsen C1 aan het langste eind en daardoor greep het team van Stefan Jansen of Lorkeers de toernooiwinst.

Met de toernooiwinst voor E1 en C1 hebben beide teams zich gekwalificeerd voor het NK Beach Soccer 2016 op zaterdag 16 juli in Scheveningen. Alle teams kijken enthousiast terug op een geslaagd toernooi en willen HTC bedanken voor de uitstekende organisatie.

HTC-TOERNOOI-7_1

HTC-TOERNOOI-1_1