SV Dalfsen delft onderspit tegen STEVO

Onder prima omstandigheden en belangstelling speelde Dalfsen zondagmiddag haar thuiswedstrijd tegen STEVO. De bezoekers namen de drie punten mee naar Geesteren: 2-4.

Voor beide middenmoters stond er nogal het een en ander op het spel. Bij winst kon er aansluiting gevonden worden bij de middenmoot en bij verlies dreigde een positie in de onderste regionen. STEVO had dit het best begrepen en startte gedreven en geconcentreerd aan de wedstrijd. In de eerste vijf minuten werden maar liefst vier kansen gecreëerd en de laatste hiervan werd onberispelijk binnengeschoten door Joes Masselink, 0-1.

Dalfsen pakte hierna de draad enigszins op en wist onder de druk van STEVO uit te voetballen, maar echte kansen bleven uit. STEVO wist vlak voor rust nog wel te scoren door een prima actie van Daniel Wigger, eerst passeerde hij Koen Sloot in een één-op-één-situatie en daarna verschalkte hij Mark Knol door de bal laag langszij te schieten.

Na rust een beter Dalfsen maar echte kansen bleven uit, wel blessures voor Niek van Ringen en Vince van den Anker. Kariem Own en Bas Pietersma namen hun plek in. Bij een van de eerste balcontacten van Kariem Own in het eigen strafschopgebied kwam de bal via zijn voet onbedoeld tegen zijn hand en de scheidsrechter koos na appelleren van STEVO voor een strafschop die onberispelijk werd binnengeschoten door Joes Masselink, 0-3.

Na eerst een bal op de paal van Koen Sloot wist Jeroen Kamphuis in de 80e minuut toch te scoren voor Dalfsen, 1-3 met nog tien minuten te gaan. Dalfsen zette nog een keer aan en kreeg in de 86e minuut een vrije trap op rand strafschopgebied. De eerste poging van Joren Rietman werd nog gestopt door de doelman van STEVO, maar Koen Sloot wist in de rebound toch te scoren; 2-3. Terwijl geheel Dalfsen zich opmaakte voor een spannende slotfase was het uiteindelijk STEVO dat in de laatste minuut wist te scoren uit een messcherpe counter, 2-4.

Met dit verlies zakt Dalfsen naar de twaalfde plaats. Alleen BVC’21 en Tubantia staan nog onder Dalfsen en laat dat nu net de tegenstanders zijn voor de komende week.

Foto’s: Kristian Giesen