SV Dalfsen beleeft zwarte middag in Roden

Er was door heel Roden hard aan gewerkt om het veld sneeuwvrij te maken voor de wedstrijd tegen SV Dalfsen, zelfs sneeuwschuivers werden ingezet en met succes. Om stipt 14.00 uur werd er volgens schema op een geheel groene maar zeer gladde mat afgetrapt.

Al binnen tien minuten raakte doelman Mark Knol geblesseerd en al gauw werd duidelijk dat de jarige niet verder kon. Enigszins verrassend nam veldspeler Dann Kottink plaats onder de lat waarna het spel verder kon. Roden kwam echter voor rust nog op een 2-0 voorsprong door twee doelpunten uit dode spelmomenten.

Na rust probeerde Dalfsen de aansluittreffer te forceren maar slaagde hier niet in. Het spel werd harder en ook Koen Sloot moest geblesseerd het veld verlaten. Even later scoorde Roden de 3-0 vanuit buitenspelpositie maar het doelpunt werd goedgekeurd. Toen ook nog de 4-0 volgde was het over en sluiten voor Dalfsen en vertrok de bus met geblesseerden en zonder punten naar Dalfsen. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Jubbega en zal het punten moeten pakken om de aansluiting met de middenmoot te behouden.