SV Dalfsen beleeft superdag met PEC Zwolle

In het kader van het 75-jarig bestaan van de vereniging speelde SV Dalfsen afgelopen zaterdag tegen eredivisionist PEC Zwolle. De organisatie had er alles aan gedaan om er een mooi evenement van te maken.

’s Morgens startte de jeugd van SV Dalfsen en ASC’62 met een professioneel georganiseerde clinic. Deze clinic stond onder leiding van trainers van PEC Zwolle en was zeer goed bezocht. Aansluitend was er een oefenwedstrijd tussen de jeugd van SV Dalfsen onder de 12 tegen de jeugd van PEC Zwolle onder de 10. Er werden diverse partijtjes gespeeld op kleine veldjes waarbij er driftig op los gescoord werd. Ondertussen arriveerde onder grote belangstelling de spelersbus van PEC Zwolle en maakte SV Dalfsen zich op voor de wedstrijd.

Ook de Gemeente Dalfsen had haar steentje bijgedragen in de vorm van een perfecte grasmat. Toen de wedstrijd om 17.00 uur begon hadden zo’n 2.000 mensen zich rondom het veld verzameld. Ook de nieuwe tribune was tot de laatste stoel toe bezet. Stadionspeaker Henk Borgmeijer zorgde voor een sfeervol commentaar en langs de lijn werden speciale fanshawltjes verkocht. Ook aan de catering en beveiliging was gedacht zodat alles vlekkeloos verliep.

Voetbaltechnisch had SV Dalfsen niet veel in te brengen, PEC Zwolle was duidelijk een maatje te groot. Met name in de eerste helft was PEC oppermachtig en scoorde maar liefst 6 keer. Na rust stond er een ander team en kon SV Dalfsen iets terug doen. Met een eindstand van 0-8 was uiteindelijk iedereen tevreden. De wedstrijd stond overigens onder leiding van Dalfsenaar Steve Oosterkamp, die een foutloze wedstrijd afleverde. Na de wedstrijd was er muziek en gezelligheid in het clubgebouw van SV Dalfsen waar onder genot van een hapje en een drankje met tevredenheid werd teruggekeken op een geslaagde dag.