SV Dalfsen beleeft een zware middag in Oude Pekela

Het was een zware zondagmiddag voor SV Dalfsen in Oude Pekela. De ploeg verloor met 3-1 van VV Noordster.

Onder prima omstandigheden trad SV Dalfsen aan tegen VV Noordster uit Oude Pekela. Dalfsen nam gelijk het initiatief en kreeg zowaar een paar kansjes. Noordster liet het allemaal gebeuren en wachtte de juiste momenten af. Want waar Dalfsen in de afwerking faalde was Noordster scherp en dodelijke doeltreffend in de counters. In de 19e minuut leidde dit tot de 1-0 wat gelijk ook de ruststand was.

Na rust hetzelfde concept. Dalfsen het balbezit, Noordster de kansen. In de 60e minuut leek de wedstrijd beslist toen Noordster de 2-0 scoorde, maar Dalfsen scoorde kort hierna de aansluitingstreffer uit een scrimmage; 2-1. Toen Noordster direct hierop de 3-1 maakte was het gedaan en zelfs de vers ingevallen Sam van den Anker kon hier geen verandering meer in brengen.

Dalfsen speelt volgende week een thuiswedstrijd tegen SVBO uit Barger Oosterveld, aanvang 14.00 uur.