Oud-voorzitter Jan Neef overleden

Deze week bereikte ons het trieste bericht dat Jan Neef op 78-jarige leeftijd is overleden. In de tijd dat SV Dalfsen nog een omnivereniging was, bekleedde Jan de functie van voorzitter van de afdeling voetbal in het seizoen 1989-1990. Wij wensen de familie veel sterkte toe om dit verlies te dragen.

Jan leverde in 2017 nog een bijdrage aan de jubileumkrant ‘SV Dalfsen 75 jaar’:

In 1965 kwam ik vanuit Enschede in Dalfsen wonen. Mijn zoon Erwin werd een jaar later geboren en ging op de basisschool veel om met Jurgen Grobbée. Eigenlijk waren ze te jong om op voetbal te kunnen, maar Jan Grobbée zorgde ervoor dat ze op het nummer van andere spelers toch mee konden doen.

Op die manier raakte ik ook betrokken bij SVD. Eerst door met de jongens te rijden naar uitwedstrijden, later met het draaien van kantinediensten. Ook zorgde ik ervoor dat er advertenties in het Babbeltje kwamen te staan. Ging ik langs bij de sponsoren en nam het geld contant mee. Zo ging dat toen.

Jaap van Dijk stopte in 1989 als voorzitter. Omdat ze niemand konden vinden, kwamen ze maar bij mij terecht. Wat ik niet wist, was dat ik ineens bij vergaderingen moest zijn. Daar had ik helemaal niets mee. En als er wat te doen was bij het gemeentehuis, moest ik daar als voorzitter elke keer bij zijn. Eigenlijk was ik dus helemaal geen ‘echte’ voorzitter. Het delegeren, zoals dat hoort bij een voorzitter, was ook niets voor mij. Ik wilde alles zelf oplossen. Kon moeilijk ‘nee’ zeggen als me iets gevraagd werd. De functie van voorzitter legde ik snel weer neer, al kwam dat vooral doordat ik zonder werk kwam te zitten. De WW vond ik niet passen bij het voorzitterschap.

Zo af en toe kom ik nog bij SV Dalfsen. Bij de veteranen en heel soms bij het eerste elftal. Al ken ik daar niet veel spelers meer. Op zondagmiddag houd ik vooral teletekst scherp in de gaten. TV Oost, pagina 872. Daar staat de uitslag van Dalfsen 1 altijd tussen. Het kampioenschap van dit seizoen is opnieuw een hoogtepunt in de clubhistorie. Na het succes van 1984 en de promotie naar de derde klasse in 1993. Maar wat ik eigenlijk het allermooiste vond, was de gezelligheid. Dat we na een uitwedstrijd terugkwamen in het dorp, daar bij Jaap en Dinie. Marktzicht was het toen nog. Biertje erbij en lekker ouwehoeren met z’n allen. Dat is voor mij SVD!