Maarten Pouwels verruilt Go Ahead Eagles voor SC Cambuur

Maarten Pouwels gaat spelen in het geelblauw van SC Cambuur. In Leeuwarden heeft de spits een tweejarig contract getekend.

Maarten doorliep de gehele jeugdafdeling van SV Dalfsen en debuteerde in december 2016 in de hoofdmacht, uit tegen Wissel (2-5). Met het eerste elftal vierde hij vervolgens kampioenschappen in 2017 en 2018. In 31 competitiewedstrijden was hij goed voor 19 doelpunten.

In de zomer van 2018 maakte Maarten de overstap naar Go Ahead Eagles. Hij begon met een amateurcontract, maar tekende al snel een tweejarig profcontract. In de Adelaarshorst moest Maarten het laten zien tijdens invalbeurten, in 32 competitiewedstrijden was hij 7 keer trefzeker.

“Persoonlijk wil ik me vooral verder ontwikkelen als voetballer en ik denk dat een nieuwe omgeving met nieuwe spelers en trainers daar zeker bij gaat helpen”, zegt Maarten in een interview op de clubwebsite van SC Cambuur. “Ook van een spits als Robert Mühren kan ik natuurlijk veel leren en datzelfde geldt voor spitsentrainer Martijn Barto. Als team denk ik dat we voor hetzelfde moeten gaan als afgelopen jaar en met nagenoeg dezelfde selectie is dat zeker niet onmogelijk.”

Bij SC Cambuur gaat Maarten spelen met rugnummer 9. Technisch manager Foeke Booy omschrijft hem als ‘een jongen met potentie’. “Maarten is een ander type spits dan we nu in de selectie hebben en dat geeft onze staf weer meer mogelijkheden. Met zijn drive en karakter past hij bovendien goed bij de club en onze manier van spelen.”

Foto’s: Henk Jan Dijks (www.cambuurimages.nl)