Maarten Pouwels naar Almere City

Voormalig SV Dalfsen-spits Maarten Pouwels vervolgt zijn loopbaan bij Almere City. De 22-jarige spits komt over van promovendus SC Cambuur. Hij tekent in het Yanmar Stadion een contract voor drie seizoenen en sluit per direct aan bij de selectie van Dalfsenaar Gertjan Verbeek.

Pouwels maakte in augustus 2018 zijn debuut in het betaald voetbal voor Go Ahead Eagles. In Deventer speelde de aanvaller 37 wedstrijden, waarin hij zevenmaal trefzeker was en vier assists verzorgde. Na twee seizoenen maakte Pouwels de overstap naar SC Cambuur. Met die club promoveerde hij afgelopen seizoen naar de Eredivisie.

,,Ik zie Almere City FC als een topclub, waar ik veel perspectief heb om minuten te gaan maken”, vertelt Pouwels, die zichzelf omschrijft als een lange spits met een neusje voor de goal. ,,Almere City FC is een club met ambitie en ik heb ongelooflijk veel zin in deze nieuwe uitdaging. Ik kan dan ook niet wachten om aan de slag te gaan.”

Technisch Manager Teun Jacobs: ,,Voor komend seizoen zijn we op zoek naar twee verschillende type spitsen en we verwachten dat Maarten er daarvan één uitstekend kan invullen. Hij is bijna twee meter lang en heeft veel wedstrijden gespeeld bij Go Ahead Eagles. Maarten is een jonge spits, die op relatief late leeftijd de overstap heeft gemaakt van de amateurs naar het betaald voetbal. Wij hopen de potentie die we in hem zien eruit te kunnen krijgen. Omdat hij nog niet zo lang als prof actief is, denken we dat er voldoende rek in zijn ontwikkeling zit. Dat maakt hem enorm interessant voor ons.”

Foto: Almere City