Maarten Pouwels mag het laten zien bij FC Twente

Een van de meest opvallende spelers bij Dalfsen 1 is dit seizoen Maarten Pouwels. En dat is niet onopgemerkt gebleven bij scouts in de regio, Maarten (19) is namelijk uitgenodigd voor proeftrainingen bij het beloftenteam van FC Twente. Op woensdag 14 en donderdag 15 februari mag hij het laten zien op het trainingscomplex in Hengelo.

Maarten, die uit de voeten kan op het middenveld en in de voorhoede, debuteerde in december 2016 in de hoofdmacht van SV Dalfsen, uit tegen Wissel (2-5). Sindsdien is hij met zijn imponerende rushes en balvastheid een plaag voor iedere tegenstander. Met twee doelpunten had hij een aandeel in het kampioenschap in de 4e klasse H, terwijl hij op zaterdagen met JO19-1 lang in de race was voor promotie naar de Hoofdklasse.

Sinds de zomer van 2017 maakt Maarten volwaardig deel uit van de selectie van Dalfsen 1. Hij ontwikkelde zich razendsnel tot een belangrijke schakel in de geoliede machine van trainer Jacob Grooten. Met acht treffers staat hij bovenin het topschuttersklassement van de 3e klasse C en daarnaast is hij met een karrenvracht aan assists eveneens van grote waarde. Het goede spel van de eerstejaars senior viel op bij verschillende clubs in de regio, waaronder FC Twente. Trainer Gertjan Verbeek heeft Maarten met eigen ogen aan het werk gezien, met een uitnodiging tot gevolg.

Maarten kan niet wachten om zijn kwaliteiten op een hoger niveau te laten zien. “Vorige week na de training vertelde Wim van der Vegt (bestuurslid voetbalzaken SV Dalfsen, red.) mij dat Twente had gebeld. Heel leuk natuurlijk, maar zeker ook spannend. Ik kijk er enorm naar uit om twee dagen mee te trainen bij FC Twente. Mijn grootste kwaliteiten? Ik ben sterk aan de bal, technisch goed en kan een mannetje passeren.”

SV Dalfsen is trots dat een speler, die vanaf de F-jes onafgebroken bij de vereniging actief is, deze mooie kans krijgt. We wensen Maarten veel succes tijdens zijn proeftrainingen bij FC Twente!