SV Dalfsen neemt afscheid van trouwe krachten

Na de thuiswedstrijd tegen Sparta Enschede heeft de selectie van SV Dalfsen zaterdagavond afscheid genomen van een aantal ervaren krachten. Onder anderen de broertjes Luc (30) en Daan van der Vegt (28) zwaaien af, ze speelden ruim tien jaar samen in het eerste elftal.

Luc debuteerde in het seizoen 2011/2012 in Dalfsen 1, dat toen nog middenmoter was in de vijfde klasse. Een jaar later volgde promotie uit die competitie. Het was het begin van een gouden periode voor SV Dalfsen. Op 8 september 2013 maakte ook Daan zijn entree in het vlaggenschip. Hij mocht op 17-jarige leeftijd in de basis beginnen op bezoek bij IJsselstreek (2-3 winst).

Samen veroverden Luc en Daan de kampioenschappen in de vierde klasse (2017), derde klasse (2018) en tweede klasse (2019). Vervolgens wisten ze zich met de ploeg nog vier seizoenen op rij te handhaven in de eerste klasse. In totaal speelde Luc dertien seizoenen in het eerste elftal, waarin hij kwam tot 215 officiële wedstrijden en 37 doelpunten. Daan was elf jaar onderdeel van de selectie en maakte 60 treffers in 235 duels (competitie, beker en nacompetitie).

Yoren, Peter, Marcel, Henk
Naast Luc en Daan neemt de eerste selectie ook afscheid van Yoren Dam (20). Deze technisch vaardige middenvelder sloot in de zomer van 2021 aan bij SV Dalfsen. Als gevolg van een zware blessure kwam Yoren in drie seizoenen niet verder dan 34 officiële wedstrijden (3 doelpunten). Inmiddels is hij weer helemaal fit en gaat hij het volgend seizoen proberen bij HHC Hardenberg O21.

Ook in de staf een aantal stoppers. Hoofdtrainer Marcel Smid gaat SV Dalfsen na twee seizoenen verlaten, hij gaat aan de slag bij VKW in Westerbork. Ook verzorger Peter Dam, leider Ard Busscher en assistent-trainer Henk Harmens nemen afscheid van Dalfsen 1.

We bedanken Luc, Daan, Yoren, Peter, Marcel, Ard en Henk voor hun inzet voor de vereniging en wensen hun alle goeds in de toekomst!

Bekijk alle foto’s in het fotoalbum.