Koninklijke Onderscheiding voor Wim Kroes

Onze vrijwilliger Wim Kroes is maandag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Hij ontving een Koninklijke Onderscheiding uit handen van burgemeester Erica van Lente. Wim is bij SV Dalfsen al vanaf 2000 actief als kaartverkoper bij thuiswedstrijden van het eerste elftal.

Dit jaar is Wim een van de zeven Dalfsenaren die de onderscheiding uitgereikt kreeg. Normaal gesproken vindt de lintjesregen plaats op het gemeentehuis, maar vanwege coronabeperkingen bezocht de burgemeester de gelukkigen aan huis.

Wim kreeg het lintje vanwege zijn grote inzet voor verschillende verenigingen en instanties in Dalfsen. Zo is hij niet alleen vrijwilliger bij SV Dalfsen, maar zet hij zich al vanaf 1985 in voor de katholieke kerk. Hij fungeert als koster en als beheerder van de begraafplaats. Daarnaast verzorgt Wim de collecte en maakt hij deel uit van het liturgisch beraad en de parochieraad. In het verleden zat hij in de bouwcommissie van het parochiecentrum (1993) en was hij bestuurslid (2002-2012).

Wim, namens SV Dalfsen van harte gefeliciteerd met deze terechte onderscheiding! (Foto: gemeente Dalfsen)