CLIMAX | Dalfsen 1 speelt kampioenswedstrijd in eigen huis

De eerste selectie van SV Dalfsen kan zondag geschiedenis schrijven. Tijdens de laatste speelronde heeft de ploeg de titel in de Derde klasse C voor het grijpen, wat een briljant vervolg zou zijn op het kampioenschap van vorig seizoen in de Vierde klasse H. Tegenstander in de kampioenswedstrijd op Sportpark Gerner is EMMS.

Het zag er de laatste weken niet naar uit dat SV Dalfsen de titelstrijd op de laatste speelronde nog in eigen hand zou hebben. Sinds het 1-1 gelijkspel bij Gieten, op een donderdagavond in april, lag het initiatief bij concurrent Dalen. De roodwitte brigade won wedstrijd na wedstrijd en nam de koppositie over. Tot de ploeg zich afgelopen zondag op eigen veld liet verrassen door Weerdinge. Op de valreep heeft SV Dalfsen de koppositie in 3C weer terug.

Met het ingaan van de slotronde bedraagt de voorsprong van Dalfsen op Dalen twee punten. Een zege op EMMS betekent hoe dan ook dat het kampioenschap een feit is. Bij een gelijkspel kan Dalen op een gelijk aantal punten komen, indien die ploeg de wedstrijd bij hekkensluiter HODO wint. In dat scenario komt het aan op doelsaldo, waar Dalfsen momenteel een voordeel van +10 heeft ten opzichte van Dalen.

G P DS DV DT
1. Dalfsen 25 65 +55 78 23
2. Dalen 25 63 +45 73 28

Zondag 27 mei, 14.00 uur:
Dalfsen – EMMS
HODO – Dalen

Dalfsen treft met EMMS één van de drie ploegen waartegen het dit seizoen punten liet liggen. In de snijdende februarikou speelde Dalfsen in Slagharen misschien wel de zwakste wedstrijd van het seizoen. Het mocht de handjes dichtknijpen dat het destijds nog eindigde in een zwaarbevochten in 1-1. Kortom, ploeg van trainer Jacob Grooten heeft nog iets recht te zetten tegen EMMS.

Spandoeken
Rondom de wedstrijd van komende zondag vindt een spandoekenwedstrijd plaats. Jeugdleden worden uitgedaagd om een zo mooi en origineel mogelijk spandoek te maken. De aanwezige doeken worden opgehangen aan de overzijde van de tribune, zodat iedereen ze goed kan zien. De jury zal in de rust beslissen welk team of groep winnaar is geworden en de winnende groep kan rekenen op een zeer originele prijs.

Mocht het lukken om de titel te veroveren, dan zal uiteraard een groot feest losbarsten op Sportpark Gerner. Een kampioenschap betekent dat Dalfsen voor het eerst in het 76-jarig bestaan promoveert naar de Tweede klasse. Het kan een historische dag worden. Het bestuur en de activiteitencommissie roepen alle leden, Dalfsenaren en andere voetballiefhebbers op om Dalfsen 1 zondag te steunen tijdens de allesbeslissende slotronde van de Derde klasse C. De wedstrijd begint om 14.00 uur, maar gezien de verwachte drukte is het advies om op tijd te komen!