TRANSFER | Jeroen Kamphuis verruilt SV Dalfsen voor VV Hoogeveen

Aanvaller Jeroen Kamphuis verruilt SV Dalfsen voor VV Hoogeveen. Met die ploeg gaat hij komend seizoen spelen in de landelijke Derde Divisie. Jeroen maakte in de afgelopen tien jaar maar liefst 137 competitiedoelpunten voor SV Dalfsen.

Jeroen (27) werd op vijfjarige leeftijd lid van SV Dalfsen en doorliep de volledige jeugdopleiding. In augustus 2013 maakte hij zijn officiële debuut in het eerste elftal, tijdens de 9-1 overwinning op VV Kampen in het bekertoernooi.

Al snel daarna was Jeroen onomstreden in de punt van de aanval en dat zou hij tien seizoenen lang blijven. Hij scoorde aan de lopende band en had een flink aandeel in de kampioenschappen van 2017 (vierde klasse), 2018 (derde klasse) en 2019 (tweede klasse). In 214 competitiewedstrijden was 137 keer trefzeker, waarmee hij zich al op jonge leeftijd kroonde tot topscorer aller tijden van de vereniging.

‘Supermooie jaren’
Jeroen: “Bij Dalfsen heb ik supermooie jaren gehad. Ik heb drie kampioenschappen meegemaakt, waardoor we van de vierde naar de eerste klasse zijn opgeklommen. De afgelopen twee jaar hebben we ons knap gehandhaafd in de eerste klasse.”

“Ik heb altijd gezegd dat ik het nog wel eens zou willen proberen op een hoger niveau, als het voor mij goed voelt om de stap te maken. VV Hoogeveen heeft mij benaderd om komend seizoen de overstap te maken. Op dit moment voelt het als het juiste moment om het te proberen. En dat het bij VV Hoogeveen kan op derdedivisie-niveau is natuurlijk super mooi.”

SV Dalfsen is trots dat Jeroen deze mooie kans krijgt en wenst hem veel succes bij VV Hoogeveen! Foto’s: Kristian Giesen