In memoriam: Jans Brasjen

Vandaag bereikte ons het verdrietige bericht dat Jans Brasjen is overleden. Jans is decennia lang leider geweest van ons eerste team en was samen met zijn vrouw Alie zeer betrokken bij de vereniging.

Als leider verzorgde Jans alle formaliteiten rondom de wedstrijd, maar hij zorgde ook voor een stuk gezelligheid en reuring. Zo werd er regelmatig voorafgaande aan de wedstrijd bij Alie en Jans in de Stickerstraat geluncht met soep en een karbonade. Overigens stond hier standaard de politiescanner aan en was er de eeuwige strijd tussen Ajacied Jans en zijn zoon Rene, een fanatieke Feyenoord-aanhanger.

Jans mocht ook graag een pilsie drinken en verplaatste zich lange tijd in een Mercedes Benz waarbij de middenconsole functioneerde als XXL-asbak. Ook na zijn leiderschap was Jans wekelijks te vinden bij het eerste aan de lijn. Als enige mocht hij dan in zijn rollator binnen de reclameborden staan.

De laatste jaren liet de gezondheid Jans steeds meer in de steek en was hij minder op Gerner te vinden. Wij wensen de familie Brasjen veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.

Jans uiterst links, begin jaren 80

Jans wederom uiterst links met C2