SV Dalfsen verliest met geflatteerde cijfers van SV Grol

SV Dalfsen heeft zondagmiddag met geflatteerde cijfers verloren van SV Grol. Op het eigen sportpark Gerner eindigde het in 2-5.

In verband met het slechte weer en de vele regen van de afgelopen dagen werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld op Sportpark Gerner. Zelfs de lichten moesten ontstoken worden om enigszins te kunnen voetballen. SV Grol was de bovenliggende partij en Dalfsen werd behoorlijk in het defensief gedwongen, maar hield toch redelijk makkelijk stand. Echte kansen leverde dit niet op en lang bleef het gelijk totdat een verdedigende actie van Jurjen Eijkelkamp in de zestien van Dalfsen tot enige onduidelijkheid leidde. In eerste instantie gaf de scheidsrechter een corner voor SV Grol maar op aangeven van de grensrechter werd dit omgezet in een penalty, die eenvoudig door Grol benut werd. Even later werd het zelfs 0-2 voor Grol door zwak verdedigend werk van de Dalfser defensie. Maar Dalfsen was veerkrachtig en boog dit in drie minuten om in een gelijke stand, 2-2.  Zonder enige moeite werd de rust bereikt terwijl de regen gestaag uit de hemel bleef vallen.

Na rust zette Grol het offensief op het Dalfser doel door en Dalfsen probeerde met een incidentele counter gevaar te stichten aan de andere kant. Tot de 58e minuut bleef de stand gelijk, maar daarna ging het snel. Een van richting veranderd schot leidde de 2-3 in en even later was het 2-5 waarbij keeper Mark Knol niet vrijuit ging bij het laatste doelpunt. Dalfsen wisselde nog een aantal keer en probeerde het een en ander maar echt succesvol was dit niet. Het eindsignaal leidde tot berusting aan Dalfser zijde en al snel werd de warme kantine opgezocht, waar het, ondanks het verlies, toch nog gezellig werd. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen koploper WHC uit Wezep, de wedstrijd op Sportpark Mulderssingel begint om 14.30 uur.