Eerste verliespartij voor SV Dalfsen

SV Dalfsen speelde zondag niet de beste wedstrijd van het seizoen, tegenstander Germanicus was op alle fronten beter en was de terechte winnaar van het duel in Coevorden.

Al vanaf het begin zat Germanicus er fel op en gunde Dalfsen geen meter. Dalfsen had moeite om zich onder de druk uit te spelen en al snel volgden de eerste kansen voor de thuisclub. Binnen het kwartier werd twee keer de lat geraakt en ook doelman Mark Knol moest handelend optreden. In de 26e minuut was het toch raak voor Germanicus en de 1-0 was tevens de ruststand.

Na rust pakte Dalfsen het beter op en wist af en toe gevaarlijk te worden voor het vijandelijke doel. In de 60e minuut leidde dit tot een doelpunt van Jeroen Kamphuis die ogenschijnlijk eenvoudig afrondde. Dalfsen ging op zoek naar de overwinning want inmiddels was duidelijk dat Lemelerveld achter stond tegen Stadskanaal. Bij winst voor Dalfsen zou de eerste periode een feit zijn. In de 65e minuut leidde dit tot een geweldige kans voor Sjoerd Klarenbeek maar oog in oog met de keeper faalde hij in de afwerking.

Aan de andere kant was het wel raak in de 73e minuut. Ondanks het vlagsignaal van grensrechter Niek van der Vegt wist Germanicus te scoren en de scheidsrechter keurde het doelpunt goed. Dalfsen zette nog wel aan maar wist uiteindelijk niet meer te scoren. Omdat ook naaste concurrent Lemelerveld verloor kan Dalfsen over twee weken thuis tegen Rolder Boys alsnog de eerste periode pakken. Volgende week speelt Dalfsen op zaterdag in de bekercompetitie tegen HHC 2, aanvang om 15.00 uur op Sportpark Gerner.