SV Dalfsen speelt aanstaande zaterdag thuis tegen DZC’68

Komende zaterdag speelt SV Dalfsen, ijs en weder dienende, tegen DZC’68 uit Doetinchem. Momenteel zijn zowel het hoofdveld als ook de kunstgrasvelden op Sportpark Gerner onbespeelbaar door de sneeuw, het is dus nog maar zeer de vraag of de bal dit weekend kan rollen.

DZC’68 is een onbekende club voor Dalfsen, nog nooit werd in een officiële wedstrijd tegen de Doetinchemmers gespeeld. DZC’68 staat overigens voor Doetinchemse Zaterdag Club en is opgericht in 1968. Sinds 2017 speelt de club in de eerste klasse en daarin staat het momenteel op een keurige 3e plaats.

Dalfsen speelde vorige week tegen koploper WHC uit Wezep en hield het tot de 80e minuut vol, hierna wist WHC nog drie keer te scoren. Mocht de wedstrijd doorgaan dan is het zaak om de volle 90 minuten scherp te zijn en wellicht ligt er dan een verrassinkje in het verschiet.