Drie teams van SV Dalfsen door naar volgende ronde KNVB Beker

Het 1e, 3e en 6e elftal van SV Dalfsen hebben zich dit weekend geplaatst voor de volgende ronde van de KNVB Beker. Voor Dalfsen 2, Dalfsen 4 en de mannen van 35+ zit het bekeravontuur erop.

Zaterdagmiddag sleepte Dalfsen 1 een zwaarbevochten punt uit het vuur bij Heerde 1. Na een zinderende strijd op het veld eindigde de wedstrijd in 3-3. Een knappe prestatie, want Dalfsen speelde zo’n 70 minuten met een man minder, na een rode kaart voor Nick Dommerholt. Dankzij treffers van Joren Rietman en tweemaal Sam van den Anker kwam het toch goed. Het gelijke spel was voor Dalfsen 1 precies genoeg om als tweede te eindigen in de poule en door te gaan naar de volgende ronde van het bekertoernooi.

Ook Dalfsen 3 is door naar de volgende ronde van het bekertoernooi. Dankzij een 2-0 overwinning op USV 2 eindigt de ploeg op doelsaldo boven de Nieuwleusenaren. Het jonge elftal van Dalfsen 6 bereikte op zeer overtuigende wijze de volgende ronde. Vorige week werd het al 14-0 tegen Heino 12, dit weekend moest Hoonhorst 2 eraan geloven: 6-2.

Niet alle teams waren succesvol. Dalfsen 2 moet de bekercampagne vroegtijdig beëindigen na een 4-0 nederlaag tegen Enter 2. Ook Dalfsen 4 en Dalfsen 35+1 moesten afscheid nemen van het bekertoernooi. Dalfsen 4 verloor met 3-1 van ABS 4, terwijl Dalfsen 35+1 niet verder kwam dan een gelijkspel tegen SV Zwolle 5 (1-1).

Nu gaat het vizier op de competitie, die komend weekend van start gaat. Na afloop van de wedstrijd Dalfsen – RKZVC is de kantine zondagmiddag het decor voor muziek en volop gezelligheid. Tot dan!