Doeltreffend VKW te sterk voor SV Dalfsen

SV Dalfsen heeft de competitiewedstrijd tegen VKW zondagmiddag met 0-3 verloren. Hierdoor heeft Dalfsen de vijfde plaats in de 1e klasse F moeten afstaan aan de gasten uit Westerbork.

Op een nat Sportpark Gerner moest vanwege de gesteldheid van het hoofdveld uitgeweken worden naar kunstgras. SV Dalfsen kan normaliter op deze ondergrond prima uit te voeten en ging dan ook voortvarend aan de slag. VKW werd vroeg vastgezet, maar wist zich hier toch elke keer makkelijk onderuit te spelen.

Nadat Dalfsen enigszins uitgeraasd was nam VKW het initiatief over en kreeg gelijk een aantal kansen. Een vrije trap in de 15e minuut leek voor de 0-1 te gaan zorgen maar keeper Mark Knol wist dit schot onschadelijk te maken met een fraaie zweefduik. Even later ging de verdediging van Dalfsen onder de bal door waardoor wederom een kans voor VKW ontstond en dit keer ging de bal rechtstreeks de kruising in; 0-1. Dalfsen deed wat terug en na een goede actie van Niek van Ringen schoot Luc van der Vegt de bal rakelings naast. Aan de andere kant leidde een hoekschop tot de nodige verwarring bij Dalfsen en een doelpunt voor VKW; 0-2.

De tweede helft was nog maar net begonnen of de bal lag al op de stip voor VKW in verband met een handsbal van Fernandez Pruik. Doelman Knol wist de penalty te keren maar in de rebound wist VKW wel te scoren; 0-3. Wat Dalfsen ook probeerde, gescoord werd er niet meer in de tweede helft en dus ging VKW terecht met de overwinning aan de haal.

Volgende week speelt Dalfsen uit bij Hoogezand, aanvang wedstrijd om 14.00 uur.