Dalfsen wint overtuigend na moeizame eerste helft

Dalfsen begon zondagmiddag zeer scherp aan de wedstrijd en wist binnen een minuut te scoren. Jeroen Kamphuis tikte de bal eenvoudig binnen na een paar snelle en knappe combinaties. Hierna stroopte DAVO de mouwen op en dit leverde bij SV Dalfsen de nodige problemen op.

Naast de 1-1 uit een scherp genomen corner wist DAVO Dalfsen op alle fronten af te troeven. Duels werden verloren en elke tweede bal was voor DAVO. Dalfsen had geen weerwoord en er werd dan ook met 1-1 gerust. Na rust een heel ander Dalfsen, er werd weer lekker getikt en de kansen stapelden zich al snel op. Uit een van deze kansen wist Luc van der Vegt te scoren met een heerlijk afstandsschot.

Dalfsen voerde het tempo op en DAVO kwam niet meer aan voetballen toe. De 3-1 werd bij de tweede paal binnengekopt door Erik Koedijk waarna het slotakkoord voor Jeroen Kamphuis was, hij scoorde zowel de 4-1 als ook de 5-1. Omdat ook Holten van De Gazelle won is het verschil tussen Dalfsen en Holten nog steeds acht punten. Broekland wist niet te winnen van Be Quick Zutphen, waardoor hun rol om het kampioenschap is uitgespeeld. Met nog drie wedstrijden te gaan, gaat de strijd nog tussen Dalfsen en Holten en laat dit nou net de wedstrijd van volgende week zijn. De wedstrijd begint om 14.00 uur in Holten.