Dalfsen wint met tien man van Musselkanaal

Vijf maanden en drie dagen later dan gepland is zondagmiddag dan eindelijk de wedstrijd Musselkanaal – Dalfsen gespeeld. Het oorspronkelijke duel werd afgelast vanwege de weersomstandigheden en kon gezien het drukke programma nu pas ingehaald worden. Het programmaboekje van Musselkanaal kende een aantal interessante weetjes. Zo werd vermeld dat de scheidsrechter Martin Koning uit Bolsward maar liefst 288 kilometer moest rijden om dit duel te fluiten en dat twee spelers van Musselkanaal afwezig waren omdat ze aan het vissen waren in Frankrijk!

Musselkanaal speelde daarom met vier jeugdspelers en dit leidde tot een klassiek potje angsthazenvoetbal. Zelfs toen Martijn Huizing binnen vijf minuten de rode kaart kreeg en kon vertrekken. Maar met een man meer wist Musselkanaal niet meer te brengen dan een potje ouderwets verdedigen en gokken op de counter. Dalfsen pakte de draad met tien man op en wist zowaar een paar kansen te creëren.

Een prima aanval van Dalfsen werd in de 31e minuut met de hand onderbroken door een veldspeler, zodat de bal op de stip kon worden gelegd. Sjoerd Klarenbeek wist wel raad met dit buitenkansje en schoot onverbiddelijk de 0-1 binnen. Na rust wederom een aantal leuke aanvallen van Dalfsen en door vlot combinatiewerk wist uiteindelijk Erik Koedijk op aangeven van Jeroen Kamphuis te scoren; 0-2. Musselkanaal vond dit best en de overwinning was voor Dalfsen. De stand aan kop van de derde klasse C in Noord blijft ongemeen spannend.

Dalfsen staat nog steeds eerste maar heeft één verliespunt meer dan concurrent Dalen, dat met 3-4 won bij Twedo. Woensdag 2 mei speelt Dalfsen thuis tegen CEC, deze wedstrijd werd eerder gestaakt in de rust in verband met een blessure van de scheidsrechter. Het betreft dus allen de tweede helft waarbij Dalfsen start met een 1-0 voorsprong, aanvang 20.00 uur op Sportpark Gerner.