Dalfsen versterkt koppositie met overwinning op Ter Apel

De eerste paasdag werd door de spelers van SV Dalfsen niet doorgebracht bij familieleden maar op een prima bespeelbaar hoofdveld in Ter Apel. Ondanks de geringe publieke belangstelling maakten beide teams er toch een mooie voetbalmiddag van.

Dalfsen kwam sterk uit de startblokken en wist in de eerste minuut van de wedstrijd al bijna te scoren, de bal van Maarten Pouwels werd net voor de doellijn door de verdediging van Ter Apel weggewerkt. Ondanks diverse kansen werd er niet gescoord, zelfs niet toen Ter Apel vlak voor rust een penalty kreeg. De bal werd echter ruim naast geschoten zodat doelman Mark Knol niet in actie hoefde te komen.

Na rust een sterker Dalfsen en het was Erik Koedijk die uit een schitterende vrije trap de score opende. Hierna kreeg Dalfsen een penalty en Sjoerd Klarenbeek wist hier wel raad mee, hij bracht de stand op 0-2. Ten slotte was het Maarten Pouwels die de eindstand bepaalde, een keurige 0-3 overwinning voor Dalfsen. Naaste concurrent Dalen liet punten liggen bij Schoonebeek, waardoor Dalfsen twee punten is uitgelopen.

Volgende week zondag speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Weerdinge, aanvang 14.00 uur.

Paasontbijt | Met dank aan Albert Heijn Dalfsen en de activiteitencommissie