Dalfsen blijft koploper na moeizame overwinning op Valthermond

Onder zomerse omstandigheden werd zondagmiddag de wedstrijd SV Dalfsen – VV Valthermond gespeeld, de nummer 1 tegen de nummer 5 van de tweede klasse L.

Dalfsen begon slap aan de wedstrijd waardoor Valthermond diverse 100% kansen kreeg, De derde kans was raak en na 10 minuten keek Dalfsen tegen een achterstand aan. Hierna kreeg Dalfsen nog meer tegenslagen te verwerken, binnen 10 minuten moesten Martijn Huizing en Remco Hultink met hoofdwonden het veld verlaten. De vervangers waren Florian Braam en Frank Schurer en na een korte gewenningsperiode begon Dalfsen beter te combineren. Dit leidde in de 40e minuut tot de gelijkmaker van invaller Florian Braam, dezelfde Braam scoorde vier minuten later de 2-1 zodat Dalfsen als morele winnaar ging rusten.

Na rust nog steeds een beter Dalfsen en het was Joren Rietman die uit een vrije trap op schitterende wijze de 3-1 voor Dalfsen binnenschoot. Maar door rommelig uitverdedigen kreeg Valtermond toch weer hoop toen in de 82e minuut de 3-2 werd binnengekopt. Er volgden nog 15 zenuwslopende minuten waarbij Valthermond alles op alles zette om de gelijkmaker te forceren. Echter het was Dalfsen dat aan het langste eind trok en de overwinning naar zich toe haalde. Volgende week speelt Dalfsen uit tegen Heerde, aanvang 14.00 uur.

Foto’s van Fred Snijder zijn te bekijken in het fotoalbum.