Dalfsen 2 bereidt zich voor op tweede ronde nacompetitie

Het tweede elftal is nog volop in training voor de nacompetitie. Zondag speelt het 2e om 11.00 thuis tegen De Zweef.

De ploeg uit Nijverdal liep op een haar na het kampioenschap van de 3e Klasse mis, door de beslissingswedstrijd tegen Rohda Raalte met 2-1 te verliezen. Beide teams waren op de eerste plek geëindigd met 42 punten. Toch altijd nog 10 punten minder dan Dalfsen 2 vorig jaar in het kampioensjaar behaalde.

Het afgelopen weekend hoefde het tweede niet te voetballen, waardoor een aantal spelers gespaard kon worden en anderen even konden uitblazen van het competitiegeweld in de reserve 2e Klasse.

Het belooft een spannende wedstrijd te worden, omdat het tweede gaat voor klassebehoud en De Zweef alsnog via de nacompetitie wil promoveren. De returnwedstrijd staat een week later op het programma, waarna op 5 juni (2e pinksterdag) de finale op neutraal terrein wordt gespeeld. Of het tweede hierbij aanwezig is, hangt af van de resultaten van de komende twee wedstrijddagen.

Het tweede speelt zondag (eerst) om 11.00 uur op het hoofdveld, sportpark Gerner. Een week later volgt de returnwedstrijd in Nijverdal.