Dalfsen 1 schrijft geschiedenis

Een historische dag. Wat een feest. Zondag 30 april 2017 staat voor eeuwig in de geschiedenisboeken van SV Dalfsen. Uitgerekend in het jubileumjaar is het gelukt. Voor het eerst in het 75-jarig bestaan van de vereniging is Dalfsen 1 KAMPIOEN in de Vierde Klasse!

Een perfecte dag. Alles klopte. In een week vol regen scheen de zon juist deze dag op haar allerbest en vierde Sportvereniging Dalfsen hét sportieve hoogtepunt in de clubhistorie. En wat is het de spelers, staf en alle vrijwilligers rondom de club gegund. Sinds mensenheugenis prijkt de aanvoerdersband om de arm van Sjoerd Klarenbeek en eindelijk hief die arm de schaal. De felbegeerde kampioensschaal. Hij mocht omhoog rond klokslag vier uur, toen het eindsignaal klonk op Sportpark Meermanskamp in Holten.

De ideale mix. Jong talent, ervaren krachten en een solide staf bleken de juiste ingrediënten voor een ongekend succes. Met bij vlagen oogstrelend combinatiespel tikte Dalfsen 1 dit seizoen de ene na de andere tegenstander van de mat. Uit bij Holten was daar in de kampioenswedstrijd overigens weinig van terug te zien. Het moet de spanning zijn geweest wat er voor zorgde dat SV Dalfsen tot de laatste seconde in onzekerheid verbleef of het deze dag al wel zou lukken. Maar het lukte. Het 1-1 gelijke spel betekende dat de kurk van de fles mocht.

1984
De ontroering. Wat een vreugde. En wat mooi om dit af te lezen aan de gezichten van al die clubmensen die hier zo lang op wachtten. Het laatste kampioenschap van SV Dalfsen dateert van 1984. Drieëndertig jaar geleden. Onderafdeling KNVB district Zwolle. In het team van toen onder andere Wim Kamphuis en Tije Schurer. Het kippenvel stond op de Dalfser armen toen deze twee clubmannen zondag in Holten de kampioensschaal overhandigden. Zoons Jeroen en Frank namen de trofee dankbaar in ontvangst.

Het feest in de bus. De ontlading. Het grootse onthaal op Sportpark Gerner. Onder een luid applaus stapten de kampioenen vanuit de bus rechtstreeks op de kampioenskar. De ereronde door Dalfsen vergeten zij nooit meer. De blijdschap in het dorp, de roodgele vreugdevuren aan het Kerklein en al die lachende gezichten. Fenomenaal. De waardering vanuit de onmisbare sponsoren toonde zich op elke straathoek van het dorp.

Vreugde
In de kantine op Gerner bruiste het feest aan alle kanten. De tap stroomde onafgebroken en de stemming was opperbest. De kampioensklanken schalden over het sportpark en menig SVD’er liet zien over ongekend zangtalent te beschikken. De DJ, de barbecue en de feestelijk aangeklede kantine maakten de glorie compleet. Tot in de kleine uurtjes. En toen het op Gerner echt tijd was om af te ronden, zette het feest zich volop voort bij de plaatselijke horeca. Tijdens het afsluitende drankje op de ‘afterparty’ liet het daglicht zich zien en floten de vogels vrolijk mee met de kampioensliederen.

Het kampioenschap van Dalfsen 1 klopte op alle fronten. De begeleiding rondom het team staat als een huis, de defensie is het minst gepasseerd van de hele competitie en de aanvallers schoten het vaakst raak. Tussen de voor- en achterhoede bleek een ijzersterk middenveld de juiste olie in de machine van trainer Jacob Grooten. In zijn debuutjaar als hoofdcoach kreeg hij het voor elkaar om zo’n hecht collectief te smeden, dat een kampioensfeest niet uit kon blijven.

Jubileumjaar
Juist dit jaar. In het jaar waarin Sportvereniging Dalfsen zoveel te vieren heeft. Waarin nog zoveel activiteiten naderen. Op 8 juli tegen PEC Zwolle, in september tijdens de feestweek en met tal van evenementen in de maand juni. Juist in dit jaar komt daar het kampioenschap bij. Het is de absolute kroon op dit vreugdevolle jaar 2017. Onvergetelijk!

Namens Sportvereniging Dalfsen: BEDANKT!

De kampioenen van 2017:
Jacob Grooten (trainer/coach)
Ard Busscher (leider)
Arjan Bosch (leider)
Wim Kamphuis (hersteltrainer)
Dinand Rosink (keeperstrainer)
Niek van der Vegt (assistent-scheidsrechter)
Eric Habers (verzorger)
Herman Mestebeld (materiaalman)