Dalfsen 1 overwintert in districtsbeker na zege op DKB

Dalfsen 1 heeft zich op eenvoudige wijze geplaatst voor de volgende ronde van de districtsbeker. Op Sportpark Gerner was de ploeg woensdagavond met 5-0 te sterk voor vierdeklasser DKB. Zover bekend lukte het Dalfsen 1 nooit eerder om te overwinteren in het bekertoernooi.

Tijdens voorgaande bekerwedstrijden, tegen IJVV en De Zweef, trad Dalfsen 1 aan als underdog. Dit keer waren de rollen omgedraaid en ging de ploeg van Jacob Grooten als favoriet het duel in. Het klasseverschil was vanaf het begin duidelijk. Een fraaie kopbal van Erik Koedijk betekende de openingstreffer en nog voor rust stond Vincent Jansen of Lorkeers aan het einde van een vlot lopende aanval.

De 2-0 voorsprong was na rust binnen no-time verdubbeld. Invallers Daan en Luc van der Vegt tilden de marge naar vier treffers. In plaats van door te stomen richting een echte monsterscore, liet Dalfsen de teugels vervolgens vieren. DKB was zelfs dichtbij een eretreffer, maar trof de buitenkant van de paal. Een minuut later kegelde Daan van der Vegt de 5-0 tegen de touwen.

Met deze zege schaart Dalfsen zich bij de laatste 32 ploegen in het bekertoernooi van district Oost. De loting vindt donderdagavond plaats in het clubgebouw van NEO in Borne.