Alliantie versterkt band tussen Dalfser voetbalclubs en PEC Zwolle

Zaterdagavond zijn PEC Zwolle en de zes voetbalverenigingen uit de gemeente Dalfsen officieel een samenwerkingsverband aangegaan. Met het zetten van de handtekeningen onder de alliantie is de samenwerking bekrachtigd.

Vanuit VV Lemelerveld, VV Hoonhorst, USV, SV Nieuwleusen, ASC’62 en SV Dalfsen waren de voorzitters aanwezig, onder wie dus ook Dirk Mosterman namens SV Dalfsen. Na het zetten van de handtekeningen zagen zij vanaf de hoofdtribune van het stadion hoe PEC Zwolle het opnam tegen De Graafschap.

Het doel van de samenwerking is om kennis met elkaar te delen, zodat de wederzijdse opleidingen worden versterkt. Kennisondersteuning voor jeugdtrainers en het technische kader van de Dalfser voetbalclubs spelen hierbij een belangrijke rol.

De voetbalacademie van PEC Zwolle werkt inmiddels samen met vele regionale amateurverenigingen. PEC Zwolle werkte tot voor kort met drie soorten overeenkomsten: goud, zilver en brons. Onlangs is daar de alliantie aan toegevoegd, een gezamenlijke samenwerking met alle voetbalverenigingen uit een bepaalde gemeente. Eerder gingen vv Hattem en Hatto Heim een dergelijke samenwerking aan.