SV Dalfsen keert met lege handen terug uit Hengelo

SV Dalfsen heeft zaterdagavond niet voor een verrassing kunnen zorgen in de 1e klasse H. In Hengelo was tegenstander Achilles’12 met 3-1 te sterk.

Het doelpunt van SV Dalfsen in de 52e minuut kwam op naam van Joren Rietman. Ondanks de sterke tegenstand dit seizoen was het voor de aanvoerder toch alweer zijn tiende officiële treffer. De goal tegen Achilles’12 was de gelijkmaker, nadat Jeroen Visscher de Hengeloërs voor rust op voorsprong had gezet.

Toch stapte SV Dalfsen wederom puntloos de bus in. Dankzij treffers van Kian Wind (’53) en  Jikke Damink (’69) stond er na afloop 3-1 op het scorebord. Met dezelfde cijfers won Achilles’12 eerder dit seizoen ook al op Sportpark Gerner.

Einde avontuur

Op zaterdag 25 mei sluit Dalfsen het avontuur in de 1e klasse af met een thuiswedstrijd tegen Sparta Enschede (18.00 uur). We hebben het met eigen jongens vijf seizoenen volgehouden op dit niveau en dat is langer dan menigeen had verwacht na de promotie vanuit de 2e klasse in 2019.

In de zomer van 2023 nam een aantal ervaren krachten afscheid van de selectie. Ze zwaaiden af na jarenlang trouwe dienst of maakten een zeer gegunde overstap naar clubs in de 3e of 4e divisie. In combinatie met de zeer sterke competitie-indeling van dit seizoen – met veel zaterdagploegen en teams uit district Oost – bleek dat te machtig.

Volgend seizoen gaan we met frisse moed van start in de 2e klasse, met de wedstrijden weer op de vertrouwde zondagmiddag!