Aanvangstijden thuiswedstrijden op zaterdag

De aanvangstijden van de thuiswedstrijden die Dalfsen 1 dit seizoen op zaterdag afwerkt, zijn gewijzigd. Ze beginnen nu bijna allemaal om 14.30 uur. Aanvankelijk zouden de thuisduels op zaterdag beginnen om 18.00 uur.

SV Dalfsen maakt dit seizoen kennis met het weekendvoetbal dat de KNVB ingevoerd heeft. Ons vlaggenschip treft in de Eerste klasse H zes zondagclubs en zeven zaterdagclubs. Bij het inplannen van wedstrijden neemt de KNVB de gewenste speeldag van de thuisspelende vereniging als uitgangspunt. Voor de principiële zaterdagverenigingen (die vanwege geloofsovertuiging alleen op zaterdag uitkomen) wordt een uitzondering gemaakt. Deze clubs spelen zowel de thuis- als uitwedstrijden op zaterdag.

Er is voor gekozen om de thuiswedstrijden tegen de zeven zaterdagverenigingen op zaterdagmiddag te gaan afwerken, in plaats van zaterdagavond. De thuisduels met de zondagclubs blijven gewoon staan op de zondagmiddag. Daarbij geldt een uitzondering voor de laatste twee speelrondes (18 mei en 25 mei). Dan wordt bij alle duels in de competitie gelijktijdig afgetrapt, op zaterdagavond om 18.00 uur.

Houd voor het actuele programma altijd deze pagina in de gaten, of kijk op voetbal.nl.