Aanstaande zaterdag (!); SV Dalfsen 1 – VV Hoonhorst 1

In de vierde klasse H staat aanstaande zaterdag(!) een heuse derby op het programma. SV Dalfsen ontvangt om 17.00 uur buurman VV Hoonhorst op Sportpark Gerner. Het is alweer een tijdje geleden dat deze derby werd gespeeld en beide verenigingen kijken dan ook uit naar deze Dalfser ‘El Clásico’.

In meerdere opzichten is deze wedstrijd bijzonder, bijvoorbeeld als het gaat om de trainers. Hoonhorst trainer Andries Lindeboom is een ‘kind’ van SV Dalfsen en heeft zijn hele actieve carrière hier gevoetbald. Dit wordt voor hem de eerste Dalfsen-Hoonhorst maar nu in dienst van Hoonhorst. Voor Dalfsen trainer Jacob Grooten is het ook zijn eerste derby en de vraag is of zijn ploeg het succes van de afgelopen weken een vervolg kan geven. Verder is de stand op de ranglijst interessant, SV Dalfsen kan bij winst Herbstmeister worden terwijl Hoonhorst bij verlies serieus in de gevarenzone komt. Al met al een hele interessante wedstrijd en u bent van harte welkom deze bij te komen wonen.

Het bestuur van SV Dalfsen zorgt voor een speciaal tintje rondom deze wedstrijd. In het clubgebouw is er muziek en wordt het terras gezellig aangekleed. Speciaal voor deze gelegenheid is er glühwein en warme soep en wordt in de rust het ‘Rad van Avontuur’ gedraaid. Na afloop is er een heuse persconferentie, kortom een wedstrijd die u niet mag missen.