Na twaalf jaar weer competitiederby tussen Dalfsen en Lemelerveld

Voor het eerst sinds het seizoen 2006/2007 treffen de eerste elftallen van SV Dalfsen en VV Lemelerveld elkaar weer in competitieverband. Komende zondag staat de eerste ontmoeting op het programma, op het hoofdveld van Sportpark Gerner in Dalfsen.

Het was 25 maart 2007 toen roodgeel en oranjewit voor het laatst een competitiewedstrijd tegen elkaar speelden. Lemelerveld zegevierde in Dalfsen met 1-3 dankzij doelpunten van Arjen Kroes, Rob Grefelman en Stephan Reimink. Namens Dalfsen deed Frans Mosterman wat terug. De vier hoofdrolspelers van die dag hebben het eerste elftal al lang en breed vaarwel gezegd.

De ontmoeting van 2007 was er eentje in de Vierde klasse H. In de jaren erna volgde een handjevol onderlinge oefenduels en een enkele bekerwedstrijd. Inmiddels spelen beide verenigingen twee niveaus hoger en komen ze elkaar tegen in de Tweede klasse L. Het is dit seizoen bovendien de enige gemeentelijke derby in competitieverband. ASC’62 en SV Nieuwleusen ontlopen elkaar immers op zaterdag, evenals USV en Hoonhorst op zondag.

Beste prestatie
Het duel tussen Dalfsen en Lemelerveld is er eentje tussen twee ploegen die het vorig seizoen beter deden dan ooit. Lemelerveld eindigde als zevende in 2L, de beste prestatie ooit in de clubgeschiedenis. Dalfsen bekroonde de rentree in de derde klasse direct met een kampioenschap en debuteert dit seizoen in tweede klasse.

De competitiestart verliep voor beide ploegen naar tevredenheid. Lemelerveld pakte in eigen huis een punt tegen Rolder Boys (2-2), dat vorig seizoen nog een klasse hoger speelde. Dalfsen won het uitduel met Beilen (1-3), de nummer twee van afgelopen jaar. Bovendien is de ploeg van Jacob Grooten door in het bekertoernooi, waar het lot Dalfsen deze week koppelde aan HHC Hardenberg 2.

Alle ingrediënten
Komende zondag zijn alle ingrediënten aanwezig voor een heerlijke Dalfser derby. Het blijft droog, het hoofdveld van Sportpark Gerner ligt er bij als een biljartlaken en beide ploegen staan op scherp voor een mooie strijd om de eer van Dalfsen en natuurlijk drie belangrijke punten. Scheidsrechter Van Beek fluit om 14.00 uur voor de aftrap.

Frans Mosterman scoort tegen Lemelerveld (2007), op de achtergrond huidige aanvoerder Sjoerd Klarenbeek