Matig Dalfsen 1 mazzelt met punt in Slagharen

Een ongeïnspireerd ogend Dalfsen 1 heeft zondagmiddag met 1-1 gelijkgespeeld tegen EMMS. In Slagharen kreeg de ploeg met een punt eigenlijk nog te veel.

In de snijdende kou van Sportpark de Kei waren mutsen en sjaals broodnodig. Het spel van EMMS en Dalfsen was ook nog eens weinig hartverwarmend. De bal kwam nauwelijks voor het doel, terwijl op het middenveld de vele overtredingen ervoor zorgden dat het spel veelvuldig stil lag. In de eerste helft was Daan van der Vegt de enige die een kans kreeg om de score te openen, maar zonder resultaat.

Na rust veranderde er weinig aan de hoeveelheid kansen. Dalfsen slaagde er maar niet in om het eigen combinatiespel op de kunstgrasmat te leggen en had grote moeite met het stugge EMMS. De roodhemden hielden zich overigens vooral bezig met provoceren, irriteren en theatraal naar de grond gaan. Maar, hoe onsportief ook, hieruit blijkt wel de echte wil om te winnen. En daaraan ontbrak het bij Dalfsen.

Openingstreffer
Dat EMMS na ruim een uur op voorsprong kwam, was gezien het opgestroopte-mouwen-gehalte dan ook terecht. Glenn ter Wielen kwam op links door en vond de vrijstaande Jord Anbergen, die van dichtbij binnentikte. Dalfsen-trainer Jacob Grooten jaagde in no-time zijn drie wissels erdoor, maar ook dit leverde geen uitgespeelde kansen op. Alles wees erop dat EMMS de punten gecontroleerd over de streep zou trekken.

Toch mocht Dalfsen uiteindelijk een punt bijschrijven. Niet geheel verrassend kwam het doelpunt voort uit een standaardsituatie. EMMS-goalie Bastin Kleinheerenbrink had in de 89e minuut grote moeite met een vrije trap van Martijn Huizing, waarna invaller Remco Hultink van dichtbij de rebound binnentikte. Waar Dalfsen daarna hoopte alsnog met een onverdiende driepunter naar huis te gaan, greep EMMS in de extra tijd nog bijna de volle winst. Van dichtbij poeierde Justin Westerbeek de bal echter op de onderkant van de lat, waarna scheidsrechter Van der Velden het eindsignaal blies.

Ranglijst
Over de stand in de Derde klasse C valt te zeggen dat Dalfsen voorlopig wel koploper blijft. Door vele afgelastingen van overige ploegen zijn de verhoudingen echter compleet scheefgetrokken. Achtervolger Dalen staat maar liefst twaalf punten achter, maar heeft vier wedstrijden minder gespeeld. Evenveel verliespunten dus. Volgende week speelt Dalfsen een thuiswedstrijd, dan komt hekkensluiter HODO op bezoek.

1. Dalfsen 14 37
2. Dalen 10 25