SV Dalfsen wint ook zonder trainer Jacob Grooten

De griep heerst en dat gold ook voor trainer Jacob Grooten van SV Dalfsen. Hij moest zondagmiddag verstek laten gaan en de ervaren aanvoerder Sjoerd Klarenbeek nam voor hem de honneurs waar. Dat deed hij niet onverdienstelijk, de drie punten gingen mee naar Dalfsen.

Degradatiekandidaat OVC’21 verweerde zich vanmiddag kranig op Sportpark Westbroek te Ommen. Sterker nog de eerste beste kans was voor Ommen maar keeper Knol stond op de juiste plaats. Niet veel later kreeg Ommenaar Stein Leuninge zijn tweede gele kaart en mocht hij vertrekken. Met nog een uur spelen trok OVC zich terug en kreeg Dalfsen wat meer greep op de zaak. Desondanks werd er toch met 0-0 gerust.

Na rust opende Dalfsen furieus en kreeg diverse kansen. De eerste twee kansen gingen verloren maar de derde kans na rust wist Maarten Pouwels te verzilveren; 0-1. Dalfsen pakte goed door en kreeg genoeg kansen, maar doelman Kacper Nadozny hield dapper stand. Hij kreeg ook nog hulp van de paal waarop een schot van Fernandez Pruik uiteen spatte. Vlak voor het einde wist Dalfsen toch nog te scoren. Vincent Jansen of Lorkeers was nog maar net ingebracht of hij wist het net te vinden en stelde hiermee de overwinning zeker.

Dalfsen staat met 36 punten uit 13 wedstrijden eerste in de derde klasse C gevolgd door Dalen met 25 punten uit 10 wedstrijden. Volgende week speelt Dalfsen uit tegen nummer 3; EMMS uit Slagharen, aanvang 14.00 uur op Sportpark De Kei.

Foto’s van Fred Snijder zijn hier te bekijken.