Dalfsen treft Alverna in bekertoernooi

In de vierde ronde van de districtsbeker (1/16e finale) speelt Dalfsen 1 een uitwedstrijd tegen Alverna. Dat bleek donderdagavond tijdens de loting in Borne. Alverna, uit het gelijknamige Gelderse kerkdorpje, staat momenteel tiende in de Zondag 1e klasse C.

Dalfsen zit nog in het bekertoernooi, doordat het in de knock-outfase afrekende met eersteklasser De Zweef, tweedeklasser IJVV en vierdeklasser DKB. In de poulefase won het van Vilsteren, Mariënheem en Broekland.

Alverna versloeg in de poulefase Spero, ESA en NEC. Vervolgens was de ploeg in de knock-outfase te sterk voor Union en Juliana’31. In competitieverband maakte Alverna het afgelopen decennium een opmars door. Vanuit de 4e klasse wist het de Hoofdklasse te bereiken. Vorig seizoen degradeerde de ploeg weer uit die klasse.

De wedstrijd tegen Alverna wordt gespeeld op zondag 21 januari 2018, aftrap 15.00 uur. Mocht het Dalfsen lukken om de achtste finales te bereiken, dan wacht een uitwedstrijd tegen de winnaar van DUNO – De Bataven.

Volledige loting: