Jubileum SV Dalfsen uitbundig gevierd

Het jubileumfeest van SV Dalfsen is zaterdag afgesloten met een prachtige feestdag. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat was Sportpark Gerner het decor van allerlei activiteiten. Het weer was perfect, de barbecue draaide op volle toeren en de feesttent was goed gevuld. Een uitstekende afsluiter van de festiviteiten ter ere van het 75-jarig jubileum.

De dag begon met een activiteit voor de allerjongste leden. Zo’n 45 voetballertjes uit de JO11, JO9 en de F-League verzamelden zich in alle vroegte op het kunstgrasveld naast de feesttent. Onder leiding van Jeroen Booijink werkten zij een gevarieerd circuit af. Schieten door de hoepel, slalommen door poortjes en mikken op de skippybal. Het kwam allemaal voorbij. Als klap op de vuurpijl maakten de kinderen kennis met de echte SVD-mascotte. Naar een naam voor deze verschijning wordt nog gezocht.

De pupillenactiviteit liep vlekkeloos over in de demonstratie en clinic van Freestyler Josh. Een mooi aantal junioren was getuige van het optreden van deze trucjeskoning. Na zijn show gingen de kinderen zelf aan de slag. Het was mooi om te zien dat het ze ook daadwerkelijk lukte om trucjes onder de knie te krijgen. De tips van Josh leidden er toe dat de junioren van SV Dalfsen nu feilloos een balletje in de nek kunnen leggen.

Reünie
Terwijl Freestyler Josh afsloot liep de feesttent al mooi vol. Zo’n 150 (oud-)leden verzamelden zich daar voor de reünie. Waarnemend voorzitter Dirk Mosterman opende de hereniging en initiatiefnemer Bennie Offenberg trapte af met enkele fraaie anekdotes uit het verleden. Onder het genot van een hapje en een drankje vlogen de herinneringen uit de clubhistorie over tafel.

Ondertussen bereidde de selectie van Dalfsen 1 zich voor op de jubileumwedstrijd. Tegenstander SC Hörstel, afkomstig uit de Duitse partnergemeente van Dalfsen, arriveerde met een bus op Sportpark Gerner. De koploper van de Kreisliga A speelde vrijdagavond nog een competitiewedstrijd, maar dat weerhield ze er niet van om het op zaterdag op te nemen tegen SV Dalfsen.

Jubileumtenue
Tussen de warming-up en het beginsignaal was de feesttent getuige van de presentatie van de jubileumtenues. Wat opvalt aan het shirt is de brede gele baan, het jubileumlogo en de korte mouwen. Op de achterkant prijkt de skyline van Dalfsen. De zwevende kei, de blauwe bogen en de molen zijn duidelijk te herkennen. De broekjes zijn voortaan ook voorzien van het jubileumlogo.

In de gloednieuwe tricots was Dalfsen een maatje te groot voor de gasten uit Hörstel. De Duitsers gaven bijzonder veel ruimte weg en daar profiteerde de ploeg van trainer Jacob Grooten dankbaar van. Aan de andere kant liet Dalfsen verdedigend zelf ook een aantal steekjes vallen, waardoor Hörstel eveneens de nodige doelpuntjes mee kon pikken. Uiteindelijk noteerde scheidsrechter Nico Klumper na afloop de eindstand van 7-3 in zijn boekje. Doelpuntenmakers namens SV Dalfsen waren Erik Koedijk (3), Jeroen Kamphuis (2), Chiel Huisjes en Joren Rietman.

Feest
Al tijdens de wedstrijd Dalfsen – Hörstel werd de barbecue flink aangestoken. Het vlees van Wennemars vond gretig aftrek en inmiddels vloeiden ook de drankjes rijkelijk. In de feesttent bracht de DJ de sfeer erin en later op de avond verscheen zanger Henry van Velzen op het podium. De volle feesttent genoot met volle teugen. De voetjes gingen mooi van de vloer en uiteindelijk liet ook menig SVD’er zijn of haar zangtalenten horen door de microfoon.

Tussendoor was het podium in de feesttent het decor van een bijzonder moment. Na 26 jaar trouwe dienst namen Henk en Riet Roddenhof afscheid als kantinebeheerders. Namens het bestuur van SV Dalfsen bedankte Dirk Mosterman hen voor de ongelofelijk inzet en overhandigde hij een welverdiende reischeque. Aansluitend vond de sleuteloverdracht plaats aan Berné Lenferink en zijn nieuw gevormde kantinecommissie.

Jubileumcommissie
Ook de jubileumcommissie verscheen op het podium. Deze veertien vrijwilligers werden hartelijk bedankt voor hun inzet tijdens het gehele jubileumjaar en ontvingen een heerlijk flesje SVD Soccerbitter. Naast de activiteiten in de feestweek zorgde deze groep vrijwilligers voor de organisatie van evenementen als de Gemeentecup en de wedstrijd tegen PEC Zwolle.

Eerder op de avond vond al de grote verloting plaats. De supportersvereniging, onder leiding van Ali Brasjen, had weer een aantal fraaie prijzen verzameld. De hoofdprijs ging uiteindelijk naar Stefan Bredewold, speler van Dalfsen 2. Hij ging naar huis met de fiets, beschikbaar gesteld door Salland Tweewielers. SV Dalfsen bedankt de supportersvereniging voor haar inzet.

BEDANKT!
SV Dalfsen kijkt terug op een geweldige reeks activiteiten. Dit was niet gelukt zonder de tomeloze inzet van vrijwilligers en sponsoren. Het zijn er te veel om allemaal te benoemen. Het bestuur van SV Dalfsen wil iedereen bedanken die hier een steentje aan heeft bijgedragen. Bedankt en tot ziens op Sportpark Gerner!

Een verzameling foto’s is hier te vinden. Ze zijn van verschillende fotografen, onder wie Evert Jan Goos (Dalfser Courant) en Aat Bakker. Heb jij nog mooie foto’s? Ze zijn welkom op pr@svdalfsen.nl.