Regenboog en Heidepark winnen regionaal schoolvoetbaltoernooi

Op een bomvol Sportpark Gerner speelden de beste schoolvoetbalteams uit de regio woensdagmiddag tegen elkaar. Zo’n vijfhonderd spelers, begeleiders, toeschouwers en vrijwilligers zagen hoe De Regenboog uit Dedemsvaart en de Heideparkschool uit Lemelerveld met de beker aan de haal gingen.

Liefst twintig teams uit regio 10 van de KNVB verzamelden zich in Dalfsen voor de regionale finales. Stuk voor stuk scholen die zich via de gemeentelijke voorrondes kwalificeerden. Onder een stralende zon spatte het plezier er vanaf en was de spanning om te snijden. Na de poulefase speelden de groepswinnaars tegen elkaar in een allesbeslissende finale.

Bij de jongens trok de Regenboogschool uit Dedemsvaart aan het langste eind, door in de eindstrijd af te rekenen met De Marsweijde uit Hardenberg. Bij de meisjes stond dezelfde Regenboogschool ook in de finale, maar zij moesten genoegen nemen met de tweede plaats. De Heideparkschool uit Lemelerveld bleek te sterk.

Uit handen van René Eijkelkamp, die zelf in het verleden de landelijke schoolvoetbalfinale speelde, ontvingen de winnaars de felbegeerde bokaal. De jongens van de Regenboog en de meisjes van de Heideparkschool mogen zich verheugen op de volgende ronde. Deze wordt gespeeld op woensdag 24 mei, op de accommodatie van vv VSCO’61 in Oosterwolde. Daar staat plaatsing op het spel  voor de districtsfinale Schoolvoetbal KNVB Oost op zaterdag 3 juni bij vv Longa’30 in Lichtenvoorde. Voor de winnende teams volgt daarop de landelijke finale Schoolvoetbal op KNVB Sportcentrum in Zeist (met winnaars overige districten) om het kampioenschap Schoolvoetbal 2017 van Nederland.