Spanning en spektakel bij FIFA-toernooien SV Dalfsen

De doelpunten vlogen je om de oren, het regende fraaie passeeracties en zo nu en dan liepen toch ook de frustraties hoog op. Het was een bijzonder geslaagde zaterdagmiddag in de kantine van SV Dalfsen. Koning Winter zorgde ervoor dat er buiten niet gevoetbald kon worden, maar FIFA 17 en een aantal Playstations boden een uitstekend alternatief.

Bij de O15- en O13-jeugd deden 28 leden een gooi naar de prijzen. Met name Real Madrid, FC Barcelona en Bayern München waren graag gekozen teams, maar zo nu en dan verscheen toch ook een eredivisieploeg aan de aftrap. Uiteindelijk toonde Jetze Zweerts zich de meest behendige FIFA-speler. In een spannende finale versloeg hij Job de Vries met 3-2. Het brons ging naar Wout Warnaar, terwijl Rens Brekveld, de winnaar van 2016, genoegen moest nemen met de vierde plaats.

Tegen het einde van de middag verzamelden de senioren, de O19- en de O17-jeugd zich bij de spelcomputers. In twee-tegen-tweeverband bleek de poulefase al goed voor een enkele verrassing. Zo sneuvelden de zelfbenoemde favorieten Hugo Endeman en Dennis Zwienenberg al in de poulefase. De hoofdprijs ging uiteindelijk naar Joren Rietman en Bjorn de Graaff, die in de finale overtuigend wonnen van Sander Bakhuis en Steve Oosterkamp. Ook hier bleek de halve finale het eindstation voor de titelverdedigers; Luc en Daan van der Vegt verlieten het toernooi na een bloedstollende strafschoppenserie.

SV Dalfsen kijkt terug op weer een geslaagde activiteit, met dank aan organisatoren Martijn Huizing en Eddy van der Vegt en de faciliteiten van FIFALive. Toch hopen de leden de controllers vanaf volgende week weer in te ruilen voor voetbalschoenen, zodat gestart kan worden met de tweede seizoenshelft.

Joren en Bjorn winnen de Fifa finale met 1-0!

Een foto die is geplaatst door SV Dalfsen (@svdalfsen) op 28 Jan 2017 om 3:12 PST