Dalfsen pakt drie zeer belangrijke punten in Groningen

Na twee voetballoze zondagen trad Dalfsen zondagmiddag aan tegen GRC uit Groningen. Thuis was in november nog met 3-0 van de noorderlingen gewonnen, waardoor de ploeg van Marcel Smid met vertrouwen afreisde naar het noorden.

De wedstrijd begon behoorlijk in evenwicht met twee voorzichtig voetballende ploegen die elkaar in de beginfase aftastten. Na een kwartier leek GRC op voorsprong te komen maar de bal stuiterde via de paal naast het doel. Dalfsen claimde even later een penalty voor hands binnen de zestien, maar de scheidsrechter ging hier niet in mee en een knappe redding van Mark Knol zorgde ervoor dat de rust werd bereikt met een 0-0 tussenstand.

Na de thee zette het interessante duel zich voort met de eerste grote kans voor GRC, maar de lat bracht redding voor Dalfsen. De volgende kans was voor Dalfsen, maar in de counter wist GRC te scoren. Dalfsen ging in de achtervolging en hoe, in de 74e minuut zorgde Jeroen Kamphuis voor de gelijkmaker, 1-1.

Voor Dalfsen telde eigenlijk alleen de winst dus zette de ploeg van Marcel Smid alles op alles om de winnende treffer te scoren. Dit lukte in de 87e minuut door een knappe goal van Vince van den Anker. Dezelfde Vince wist een minuut later weer het net te raken uit een knappe vrije trap; 1-3. En in de uiterste slotfase deed Jeroen ook nog een duit in het zakje met zijn tweede goal van de middag, eindstand 1-4.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen koploper TVC’28 uit Tubbergen, aanvang wedstrijd op Sportpark Gerner is 14.00 uur.