SV Dalfsen soeverein langs VV Gomos

Voorafgaande aan de wedstrijd leken de papieren van Dalfsen voor het treffen tegen Gomos niet zo sterk. Dalfsen had de laatste twee wedstrijden verloren en Gomos wist juist zes punten bij te schrijven.

Dalfsen in een winterdip en Gomos in de flow, maar voetbal is voetbal en resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dus begonnen beide ploegen fris en fruitig aan de wedstrijd, elk met als doel om een overwinning bij te schrijven.

Het was Dalfsen dat een geweldige eerste helft op de mat legde, de eerste drie 100% kansen binnen drie minuten misten doel maar toen Jeroen Kamphuis in de 16 onreglementair naar de grond werd gewerkt wist Vince van den Anker dit presentje te verzilveren, 1-0. Dalfsen gaf gas bij en kreeg kans op kans, de verdediging van Gomos had geen antwoord en even later lag de 2-0 al achter de Norger doelman, 2-0. Jeroen Kamphuis was de doelpuntenmaker op aangeven van de prima spelende debutant Jurjen Eijkelkamp. Waar Dalfsen dacht door te drukken wist Gomos in een van de spaarzame aanvallen te scoren waarbij de verdediging van Dalfsen er niet goed uit zag, 2-1. Hierna kreeg Dalfsen weer een paar beste kansen waarbij eerst Vince en hierna Sam van den Anker wisten te scoren, ruststand 4-1.

Na de thee nam Dalfsen wat gas terug en Norg kwam wat beter uit de kleedkamer. Het duurde dan ook niet lang of de 4-2 werd gescoord door Gomos, hierdoor kwam de spanning weer enigszins terug in de wedstrijd. Dalfsen wist de wedstrijd hierna behoorlijk op slot te gooien waardoor het kijkplezier van de bezoekers er niet beter op werd. In de slotfase wist invaller Kariem Own met een mooie steekbal Vince van den Anker te vinden en die bracht met zijn derde goal van de middag de eindstand op 5-2. Met deze overwinning nestelt Dalfsen zich op een stabiele 7e plaats, keurig in de middenmoot. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd in Twente, NEO uit Borne is de tegenstander en de wedstrijd op Sportpark ’t Wooldrik begint om 14.00 uur.