Voormalig Dalfsen-goalie Jorick Maats tekent bij HHC Hardenberg

Oud-doelman van SV Dalfsen Jorick Maats maakt een transfer van VV Staphorst naar HHC Hardenberg. De 23-jarige keeper stapt medio 2023 over naar de club uit de Tweede Divisie. Hij tekent een contract voor de duur van één seizoen.

Jorick is blij met zijn overstap naar de oranje-zwarten, zegt hij op de website van HHC. “Ik ben blij dat ik bij deze mooie club heb mogen tekenen. Ik denk dat ik na vier mooie jaren bij VV Staphorst toe ben aan een nieuwe uitdaging en ik denk dat HHC daarin de perfecte stap voor mij is. Ik hoop bij HHC een vaste waarde te worden en mij zowel als keeper en persoon verder te ontwikkelen op een heel mooi niveau.”

In de jeugd van SV Dalfsen was Jorick jarenlang actief als veldspeler. Toen hij ging keepen viel zijn talent op en al snel voegde hij zich bij de eerste selectie. In april 2016 maakte hij op zestienjarige leeftijd zijn officiële debuut voor Dalfsen 1, tijdens het uitduel met Haarle. Enkele maanden later maakte hij de overstap naar de jeugdopleiding van PEC Zwolle. Daar keepte hij twee jaar in JO19-1 en anderhalf jaar in Jong PEC Zwolle, voordat hij in 2019 verkaste naar VV Staphorst.

Technisch manager Gert Heerkes van HHC Hardenberg is positief over de nieuwe aanwinst van zijn club. “We zijn als HHC zeer verheugd een overeenkomst met Jorick te hebben. Een duidelijke kwaliteitsinjectie die een boost zal geven in de ontwikkeling van de selectie en onze keepers.”

Heerkes: “Binnen de technische leiding is besloten de selectie te willen versterken met een keeper die al voldoende wedstrijden achter z’n naam heeft. Jorick is talentvol, ambitieus en draait wederom een uitstekend seizoen in Staphorst. Met name het verdedigen van het doelvlak is een grote kwaliteit met zijn reactie en reikwijdte.”

Foto: Sportfoto-Oost/Ron Jonker