Combiteam ASC/SVD jongens onder 13

Dit jaar zijn we gestart met een combiteam van ASC en SVD in de Dtjes (JO-13). Ieder jaar is het een opgave om teams te maken. Het grootste probleem is de afname van het aantal kinderen (ieder jaar in Dalfsen 1 klas minder), en het stoppen van kinderen in de B en in de A. Vandaar ook al de combi A1 en A2. Dit jaar had SVD een probleem met de aantallen in de D. Te veel voor twee en te weinig voor drie teams. Dankzij de steeds betere samenwerking tussen beide verenigingen kwam er al snel een oplossing. Deze is gevonden in het samenvoegen van zeven eerstejaars D-spelers van beide verenigingen. Daarbij is gekeken naar kinderen van gelijkwaardig niveau. We zijn nu vijf wedstrijden onderweg en de start is veelbelovend. Alle wedstrijden werden tot nu toe gewonnen. Kort verslag van de wedstrijden.

Door: Leiders Combiteam JO13

Eerste wedstrijd: beker WVF (D4) -Combi 1-2. Dit was de eerste wedstrijd op een groot veld voor de jongens. Er moest duidelijk nog gewend worden aan onder andere buitenspel en de ruimte. Na een onwennig begin werd al snel duidelijk dat we voetballend beter waren. Dit gaf uiteindelijk de doorslag, ondanks dat WVF bijna alleen maar tweedejaars spelers in het team had.

Tweede wedstrijd: beker Combi-CSV (D6) 7-2. Deze wedstrijd ging relatief makkelijk met een duidelijke overwinning. CSV had ook allemaal eerstejaars en we waren duidelijk een maatje te groot.

Derde wedstrijd: competitie Combi – SDOL (D1) (met dispensatie) 6-5. Dit was een wedstrijd met twee gezichten. De jongens waren duidelijk onder de indruk van de grootte van de tegenstanders. Er zaten een aantal dispensatiespelers bij die groter waren dan de trainers! Het eerste kwartier werden we dan ook afgebluft en kwamen op 1 -0 achter. Daarna ging het snel, we kwamen voor met 4-1 en twee minuten voor tijd stond het 5-5. In de laatste minuut maakten we een schitterend doelpunt, waarbij onze back het hele veld overstak, de bal voorgaf aan de spits. Deze draaide om zijn as en legde de bal breed, waarna de rechtsbuiten in kon tikken. Dit is eigenlijk het beeld van het hele team: ieder is gelijkwaardig en telkens is er een ander die een belangrijk aandeel heeft.

Vierde wedstrijd: beker Combi-Go Ahead Kampen (D2) 2-1. Een gelijkspel zou genoeg zijn om door te gaan in de beker. Op het eerste kwartier na waren we duidelijk de bovenliggende partij. Uiteindelijk maar met 2-1 gewonnen. Veel kansen nog laten liggen op een grotere uitslag, maar we zijn door!!

Vijfde wedstrijd: competitie Hulzense Boys (D2)-Combi 0-4. Na een eerste helft waarin we weer het beste van het spel hadden, maar eigenlijk onszelf tekort deden door maar één keer te scoren, gingen we in de tweede helft beter met de kansen om en liepen snel uit naar 0-4. Verdedigend hielden we goed stand, zodat voor het eerst ook de nul kon worden gehouden.

Namens de ouders kan ik vertellen dat de kinderen het enorm naar de zin hebben. Het spelplezier spat ervan af. Ook de trainingen van beide trainers Emiel en Ricardo zijn leuk en leerzaam. Op naar een mooi seizoen.

Namens Leiders Combiteam

combi
Achterste rij van links naar rechts: Storm van Hessem, Mark Ekkelenkamp, Jonah Grobbee, Thijmen Roosma, Jorn vd Vegt, Mark Rozemuller, Twan Hogenkamp.

Voorste rij van links naar rechts: Niek Dijk, Stein vd Velde, Thomas Veldman, Lucas van Zuijdam, Jack Westendorp, Dinand Rozendaal en Sven de Rooy.