SV Dalfsen 1 – SV Broekland 1 in evenwicht

De nummer 2 (SV Dalfsen) ontving vandaag de nummer 4 (Broekland) uit de vierde klasse H. Dalfsen begon zoals inmiddels gebruikelijk is sterk aan de wedstrijd. Met verzorgd aanvalspel werd de doelman van Broekland verschillende keren op de proef gesteld. De doelman wist zich echter knap staande te houden maar moest toch capituleren in de 17e minuut van de wedstrijd toen Sjoerd Klarenbeek een toegekende penalty aan Dalfsen binnenschoot. Na de 1-0 zakte Dalfsen iets terug en dit gaf Broekland enige ruimte die benut werd. Vlak voor rust wist Broekland zelfs de stand weer in evenwicht te krijgen, 1-1. Na rust wederom een sterker Dalfsen maar de lat en de paal hielden Broekland in de wedstrijd. Het was Yarnick Marsman die Dalfsen uiteindelijk met goed keeperswerk aan een punt hielp en hier waren beide partijen tevreden mee. Volgende week speelt Dalfsen uit tegen De Gazelle uit Deventer.