Dalfsen pakt drie belangrijke punten in Emmen

Na een minuut stilte in verband met het overlijden van erelid Homme Siebenga werd er afgetrapt op Sportpark Meerdijk in Emmen. Voor beide ploegen betrof het een belangrijke wedstrijd en dat was te zien aan het spel. Emmen had een overwicht op het middenveld en verplaatste het spel keer op keer maar echte kansen leverde dit niet op. Dalfsen had minder balbezit maar kreeg toch de beste kans van de eerste helft, helaas stond de Emmer doelman in de weg.

Het overwicht voor Emmen op het middenveld deed trainer Marcel Smid in de rust besluiten om de opstelling iets te wijzigen door met een 4-4-2 opstelling te gaan spelen. Dit pakte niet verkeerd uit en Dalfsen kreeg meer controle op het spel. Nadat eerst Emmen nog een bal op de paal had geschoten was het Stefan Jansen of Lorkeers die een strakke corner van Sam van den Anker hard in de bovenhoek kopte, 0-1.

Dalfsen zette door en kreeg meer kansen, zeker toen de rappe Vince van den Anker in de 16 werd gevloerd, penalty! Jeroen Kamphuis nam deze klus voor zijn rekening, maar raakte de lat waardoor Emmen weer mogelijkheden zag. Kansen volgden over en weer en vlak voor het einde leek Emmen de gelijkmaker te scoren maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. De gemoederen liepen op en na commentaar op de leiding volgde een rode kaart voor een wisselspeler.

Dalfsen speelde de wedstrijd hierna beheerst uit zodat de drie punten mee naar Dalfsen gingen. Volgende week zondag speelt Dalfsen thuis tegen GVAV-Rapiditas, de wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur.