SV Dalfsen pakt de eerste drie punten in een zinderende wedstrijd

Dalfsen 1 heeft de eerste drie punten van het seizoen te pakken. In eigen huis won de ploeg in een zinderende wedstrijd met 4-3 van Roden.

Omdat de scheidsrechter met autopech kampte begon de wedstrijd op Sportpark Gerner een half uur later. Maar hierna schoot Dalfsen dan ook letterlijk uit de startblokken met een doelpunt in de 3e minuut op naam van Jeroen Kamphuis. Nadat Roden wat bekomen was van de schrik drong het behoorlijk aan maar het was Dalfsen dat op een 2-0 voorsprong kwam door een benutte penalty op naam van Erik Koedijk. Maar ook Roden kreeg een penalty waardoor de ruststand op 2-1 kwam.

Na rust werd de derde strafschop van de wedstrijd aan Roden toegekend en ook deze kans werd onberispelijk afgerond, 2-2. Dalfsen pakte de draad weer op en het duurde niet lang voordat Daan van der Vegt scoorde, Dalfsen weer op voorsprong. Het was Roden dat niet veel later wederom de stand gelijktrok, 3-3. Dalfsen zette nog een keer aan en Vince van de Anker wist dit keer het net te vinden, 4-3.

Roden zette alles op alles en speelde op de grens van het toelaatbare. Dit leidde in de 80e minuut tot een rode kaart waardoor Roden met 10 man verder moest. Dalfsen speelde hierna de wedstrijd beheerst uit waardoor de eerste drie punten van dit seizoen een feit zijn.

Volgende week is Dalfsen vrij, maar op 30 oktober wordt de uitwedstrijd tegen Jubbega gespeeld.

Foto’s: Kristian Giesen