Onnodig verlies van SV Dalfsen tegen VV Gomos

SV Dalfsen beet het spits af tegen VV Gomos uit Norg, de nummer drie van vorig jaar in de eerste klasse E. Dalfsen trad aan zonder de geblesseerde Erik Koedijk en Yoren Dam, hierdoor kregen Kariem Own en Bas Pietersma een kans om zich te bewijzen.

Dalfsen speelde haar eigen spel en was voetballend zeker niet de mindere. De wedstrijd kabbelde voort totdat een te korte terugspeelbal van Nick Dommerholt werd onderschept en door de benen van doelman Knol werd afgerond.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en combineerde er lustig op los. Na eerst een bal op de paal was het even later Jeroen Kamphuis die een afgeslagen bal doeltreffend afrondde. Dalfsen bereidde zich voor op een slotoffensief, maar kreeg hier geen kans voor omdat Gomos direct na de gelijkmaker met een afstandsschot wist te scoren.

Ondanks een aantal aardige mogelijkheden ging de winst naar Gomos en vertrok de spelersbus puntloos naar Dalfsen. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen NEO uit Borne, aanvang wedstrijd om 14.00 uur.

Foto: Kristian Giesen (archief)