SV Dalfsen op jacht naar lijfsbehoud

Voor komende zondag staat er een belangrijke wedstrijd voor SV Dalfsen op het programma, thuis wordt de wedstrijd tegen BVC’12 gespeeld. De tegenstander uit Beek Ubbergen staat dertiende op de ranglijst, twee plaatsen onder Dalfsen. Overigens eindigde de uitwedstrijd in maart dit jaar nog in een 4-4 eindstand.

In de 1e klasse E degradeert de hekkensluiter rechtstreeks, het is al duidelijk dat dit Tubantia uit Hengelo gaat worden. De nummers 12 en 13 zijn veroordeeld tot het spelen van nacompetitie. Op dit moment staat Dalfsen op de veilige elfde plaats, met vier punten voorsprong op Stevo, de nummer 12. In totaal zijn er nog drie wedstrijden te spelen, bij winst op BVC’12 zet Dalfsen een reuzesprong met betrekking tot de handhaving.

Overigens is recent bekend geworden dat een andere belangrijke wedstrijd in de eerste klasse E komende zondag niet doorgaat. Rohda – Stevo is afgelast vanwege het overlijden van de erevoorzitter van Stevo. Rohda had bij winst kampioen kunnen zijn en Dalfsen had zich in dat geval bij winst op BVC’12 definitief veilig gespeeld.

De wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur en u bent van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.