Veel strijd, geen goals: derby tussen Dalfsen en Heino eindigt onbeslist

Na lang wachten was het zaterdag dan eindelijk zover: de streekderby tussen Dalfsen en Heino kon in competitieverband worden afgewerkt. Beide ploegen stroopten de mouwen flink op, streden voor elke meter, maar moesten uiteindelijk genoegen nemen met een punt: 0-0.

En daarmee waren de toeschouwers toch een beetje de verliezer zaterdagmiddag op Sportpark Gerner. Want een 0-0 kan best vermakelijk zijn – bij wedstrijden waarin veel gebeurt voor de goals en keepers uitgroeien tot uitblinkers – maar dat was zaterdagmiddag niet het geval. Simpelweg omdat er heel weinig ballen in de beide strafschopgebieden verschenen.

Het duel in de 1e klasse E werd in de eerste helft gedomineerd door middenmoter Heino. De groenhemden hadden het meeste balbezit en gaven Dalfsen geen enkele kans om zich onder de druk vandaan te spelen. Tegelijkertijd werden de bezoekers zelf ook nauwelijks echt gevaarlijk voor het doel. Enkel Stan Heetkamp kreeg een mogelijkheid, maar doelman Mark Knol was in een één-op-één-situatie vastberaden zijn doel schoon te houden.

Grootste kans voor Dalfsen
Dalfsen weet dat elk punt telt in de strijd tegen degradatie uit de 1e klasse. En eerlijk is eerlijk, na de eerste helft zou het gros van de Dalfsenaren blindelings tekenen voor een gelijkspel. Toch had het duel met Heino zomaar twee bonuspunten kunnen opleveren, als Vince van den Anker het vizier op scherp had staan. De invaller kreeg de grootste kans van de wedstrijd op een presenteerblaadje, maar schoof de bal net naast het doel van Heino-goalie Kevin Reimink.

Naast de kans van Van den Anker was ook Joren Rietman dichtbij een treffer. Zijn inzet uit een vrije trap schampte het zijnet. Aan de andere kant hadden ook de bezoekers nog een enkele mogelijkheid, al kregen ze deze met name in de schoot geworpen door onoplettendheden in de roodgele defensie. Doelpunten vielen er niet en zo houden zowel Dalfsen als Heino een punt over aan deze toch ietwat tegenvallende derby.

Het hoogtepunt van de avond vond wellicht plaats na afloop van de wedstrijd. Na iets meer dan twee jaar mocht er eindelijk weer echt gefeest worden in de SV Dalfsen-kantine. Zangeres Tineke Willems, bekend van Harten10, kreeg de voetjes dan ook al snel van de vloer. Het was ouderwets gezellig in de kantine en wat was het mooi om dat met z’n allen weer eens mee te maken!

Foto’s: Kristian Giesen