Streekderby tussen Dalfsen en Heino komende zaterdag

We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk kan de streekderby tussen Dalfsen en Heino in competitieverband gespeeld worden. Komende zaterdag (!) is sportpark Gerner het toneel voor deze kraker in de Eerste klasse E.

Vorig seizoen zouden Dalfsen en Heino elkaar al treffen in de competitie, maar corona gooide roet in het eten. Op 17 augustus 2021 kon nog wel een onderling oefenduel worden afgewerkt. In de voorbereiding op het huidige seizoen won Heino met 3-0.

Inmiddels zijn er enkele speelrondes afgewerkt en staan we aan de vooravond van een buitengewoon drukke periode. In een tijdsbestek drieënhalve maand zal SV Dalfsen maar liefst vijftien competitiewedstrijden spelen. Tegenstander Heino zelfs nog eentje meer. Er staan wedstrijden op het programma tijdens Pasen en Pinksteren en daarnaast wordt er nog doordeweeks gespeeld.

Voor Dalfsen zal in deze periode alles in het teken staan van handhaving in de sterke 1e klasse Oost. De ploeg van trainer Jacob Grooten staat momenteel elfde en de verschillen zijn klein. De groene formatie uit Heino staat in de middenmoot met zes punten meer.

De wedstrijd Dalfsen – Heino begint om 17.00 uur en wordt gespeeld op kunstgrasveld B. Scheidsrechter is Pascal Smeenk, hij zal geassisteerd worden door Stef Verhagen en Jan Koenderink. De bar in de kantine is geopend op vertoon van QR-code. Volgens de huidige coronaregels is een vaste zitplaats, het dragen van een mondkapje en het houden van 1,5 meter afstand niet meer verplicht!

De balsponsor is Autobedrijf Lindeboom!